Kivonat az REKLAMÁCIÓ- ÉS PANASZKEZELÉS, VALAMINT VISSZAÉLÉS-BEJELENTÉS Eljárásrendből:
Hatálybalépés napja: 2024.05.23.
Az alábbiakban két eljárás került szabályozásra. Az alábbi eljárásrend elsőként a reklamáció- és panaszok kezelését, másodikként a visszaélések bejelentését tartalmazza.
I. Reklamáció- és panaszkezelésre vonatkozó eljárás
1. Az eljárás célja, tárgya
Az eljárás célja egyrészt a betegek panaszai kezelésének szabályozása, a betegek információinak visszacsatolása a diagnosztikus, gyógyító és betegellátó folyamatokba, a betegek bizalmának növelése, másrészt a partnerek reklamációinak a szabályszerű intézése.
Az eljárás egyidejűleg kielégíti az MSZ EN ISO 9001:2015 minőségirányítási szabvány, a Magyar Egészségügyi Ellátási Standardok 2.0 kézikönyv, a Minőségirányítási Kézikönyv, valamint a vonatkozó külső rendelkezések és belső eljárások, előírások követelményeit.
A szabályzat kiadása a betegek által tett panaszok körében az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 29.§. (3) bekezdésén alapul.
2. Az eljárás alkalmazási területe
Jelen eljárás hatálya kiterjed a Farkasgyepűi Tüdőgyógyintézet (továbbiakban: Intézet) valamennyi egységére, beleértve a gazdasági-műszaki terület szervezeti egységeit, valamint az Intézettel egészségügyi szolgáltatás nyújtására szerződött félre (pl: közreműködő) is.
Az Intézet székhelye: 8582 Farkasgyepű, 049/2 hrsz
Az Intézet telephelye: 8500 Veszprém, Óvoda u. 2.
Az eljárást alkalmazni kell az Intézet mindazon területein, szervezeti egységeiben és személyek által, ahol és akik a betegellátási tevékenységekben részt vesznek, munkájuk során az eljárást alkalmazzák, vagy akikre az eljárás által rögzített követelmények vonatkoznak.
Letölthető:
Melléklet: